Sunday, May 27, 2007

Sin City ska blir datorspel

Läste i DN att Sin City ska blir datorspel. Även om jag inte har läst alla delar av Sin City så tycker jag serien mer förmedlar en känsla än en karaktärsdriven handling. Därför så borde serien passa alldeles utmärkt till att göra spel på.

Det som tar emot är att det är Red mile entertainment som ska göra spelet dem har tidigare gjort spel som: GripShift, Heroes of the Pacific, Jackass: The Game Equestrian Challenge vilket i mina ögon ser ut som riktiga b-spel.

Andra sidan när jag fick höra att Peter Jacksson skulle göra Sagan om ringen var jag högst skeptisk för jag kände bara till att han hade gjort Brain Dead och Bad Taste tidigare, så visst allt kan hända.

Drömmen hade ju annars varit om samma företag som har gjort Max Payne hade köpt rättigheterna och gjort ett Sin City spel.

3 comments:

Stoffe said...

Sin City som datorspel kan bli riktigt bra, så länge det inte är nåt slags ful-FPS där man hetsar runt och mejar ner folk på löpande band!

Jonas said...

I teorin skulle det kanske kunna bli ett kul spel. Men jag har svårt att se ett stenhårt svart och vitt fps som man skulle kunna ta på tillräckligt allvar. De skulle vara en blandning av Gears "eat shit and die!" och storbystade stenhårda Lara-karaktärer.

Det hade varit kul att se nån prova att göra ett spel i svartvitt men man får nog slänga in lite färgklickar. Tror inte helt svart och vitt funkar i ett spel. Den studion som ska göra det kommer antagligen keffa ihop nån riktig soppa, hade dom trott mer på iden hade dom gett det mer pengar än ett fimspel...

Fredrik said...

Finns en stor risk att det bara blir ett filmspel =( anda sidan om Frank Miller får vara med och göra all Concepts Art......Jag är sugen på en av detektivhistoria som Deja Vu fast andra sidan man vill ju skjuta folk också :P