Tuesday, July 31, 2007

Frågan är om Neil Gaiman har hamnat i fel kocklag

Frågan är om Neil Gaiman har hamnat i fel kocklag. Anledningen är att han verkar vara med och kokar ihop en riktig CGI-soppa. Och då menar jag inte filmen stardust som jag verkligen hoppas blir bra. Utan en filmatisering av Beowulf som ska ha premiär i november. Neil Gaiman står som manus författare. Regissör är Robert Zemeckis som bland annat har gjort Gothika.

Gothika är en av de bättre filmerna jag har sett av honom. Robert Zemeckis har även gjort Ghost ship, Thir13en ghosts, House on haunted hill och Cast away.

Kollar man in vilka skådespelare som ska spela med i Beowulf så är där några stycken som gör att solen skiner igenom regnmolnen bland annat Anthony Hopkins och John Malkovich. Tyvärr så kan jag inte säga att Angelina Jolie gör detsamma fast hon verkar bara låna sin röst.

Eller så lånar alla sina röster jag har svårt att se i trailern om allt är animerat. Ni får själv bedöma av tailern nedan. Efter att ha läst på Wikipedia vad den gamla diktade sagan handlar om så verkar trailern ha med alla element där ifrån.

Min lista på cgi-soppor som stod på spisen för länge:


Bättre version av trailern kan hittas på filmens hemsida eller i äppleträdet.

2 comments:

Stoffe said...

Märkligt, ser ut som de har lagt ett CGI-lager ovanpå allting! Lite som "A scanner darkly" som var en blandning mellan tecknat och filmat.

De kanske har lagt ett CGI filter ovanpåallt för att hela filmen ska se likadan ut, annars blir det ju att vissa bitar är så uppenbart animerade vilket är sjutkt fult.

I vilket fall. Min lista över CG Soppor som stått för länge på spisen toppas nog av Blueberry. Halvtimmeslång extremt flummig knarktripp som visas som en snurrig CGI arnimeringssekvens som bara aldrig vill ta slut. Fye faen!

Fredrik said...

Får kolla in "A scanner darkly" det är ju samma regissör som har gjort Dazed and Confused en av de mest softa filmerna som har gjorts. Även om a scanner darkly verkar vara mer sci-fi.

Vi får se vad det blir för soppa, jag såg ju aldrig BB, men varje FFF brukar ju minst utlova en CG-soppa....I år får vi vara lite mer på hugget och boka biljetter.