Tuesday, August 21, 2007

Screw Heaven, When I Die I’m Going to Mars

Screw Heaven, When I Die I’m Going to Mars är ett seriealbum med lågmäld humor som går åt det cyniska hållet. Boken tar upp varierande ämnen som problematiken med kärlek och obesvarad kärlek, kommersialism, USA paranoida medborgarövervakning och USA politiska natur. Shannon wheeler tar även upp våndan med att vara serietecknare när det gäller att möta deadlines att inte bli tagen på allvar för ens yrke och problematiken att alltid hitta nya idéer. Serien teckningsstil är av det enkla slaget inte så mycket detaljer utan mer koncentrat på budskapet och humorn varje sida innehåller oftast en egen historia.

Jag hade inte läst ”Too much coffee man” när jag köpte ”Screw Heaven, When I Die I’m Going to Mars”. Jag köpte den endast p.g.a. att jag tyckte titeln var så himla bra formulerad. Tyvärr så tycker jag inte resten av boken kommer upp i samma slagkraft. Där finns några riktigt bra strippar men inte tillräckligt många för man ska glömma att ta på sig skorna och springa till närmsta butik viftande med pengarna och inhandla den. Albumet passar bäst att läsas på pendeltåget eller ha som en ”coffee book” i vardagsrummet. Om din seriebudget är begränsad spara dina 120kr som boken kostar och lägg på något som du verkligen vill ha. Alternativt köp den läs den och ge bort den i present till någon som du tycker om, för detta är en serie som görs sig bäst när den delas med andra.

Förlag: Dark Horse Book
Författare: Shannon Wheeler

Betyg 5 av 10

1 comment:

Adam said...

Ja du har ju min adress om du vill dela med dig =)


Sharing is caring!!