Thursday, August 23, 2007

Min dev blogg

Sista dagen på semestern så har jag tagit tag i det som jag har sagt till många att jag ska göra. Jag har startat upp min dev blog”. Jag förstår om förvirringen är total, har därför skrivit ihop en FAQ.

FAQ:
Q: Varför postar du inte alla dina blogginlägg här ?
A: Endast en bråkdel av de som besöker denna blogg har intresse av mjukvaruutveckling.

Q: Oooo du har så många besökare ? Det märks inte bland kommentarerna direkt.
A: Sant! Anledningen är att jag vill inte skrämma bort dem få jag har.

Q: Vad innehåller den nya bloggen ?
A: Problem som man stöter på som utvecklare, hobby projekt som jag snickrar på, länkar.

Q: Varför är den nya bloggen på taskig engelska ?
A: Min svenska är taskig hur kan engelskan då vara bättre ? Och för att lösningar på de problem jag tar upp ska vara sökbara av flera.

Q: Hur ska jag veta vilken blogg jag ska besöka ?
A: Du ska fortsätta besöka denna blog. Endast besöka min dev blog om du tycker följande skämt är kul: ”There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't”

Q: Vad är adressen till din dev blog ?
A: codemonkii.blogspot.com

Q: Löjligt namn på en dev blogg den skulle ju hetat 1337haxxor.
A: Utvecklare har också känslor.

Q: Tar inte din semester slut imorgon ?
A: Disconnected – Reset by peer.

Q: Vem är peer ?
A: ………………….

2 comments:

Adam said...

Q: Varför postar du inte alla dina blogginlägg här ?
A: Endast en bråkdel av de som besöker denna blogg har intresse av mjukvaruutveckling.


Amen to that!

Men jag tycker iofs "10 kinds of people in the world är ett bra skämt" ..
Jag lär ju kika in iaf

Adam @ 127.0.0.1

Anonymous said...

Jag förstår inte så värst mycket, men det värkar spännade,du får berätta mer när du kommer upp till örebro.. // Eric