Wednesday, October 10, 2007

Death the high cost of living blir film ?

I en artikel i SVD om filmen Stardust så avslutas det med en fråga vad Neil Gaiman sysslar med nu och då säger han att han håller på att regissera sin första film vilket är Death the high cost of living. Neil Gaiman beskriver filmen som' en blandning av de hänsynslösa och Amelie från Montmartre, kryddat med Pinocchio.

Precis som många andra så tycker jag Death är en av de roligare karaktärerna i Sandman. Men jag tycker det är svårt att lösrycka någon karaktär ur Sandman de olika karaktärerna är där för att komplettera och balansera varandra. Kanske var det därför som jag inte riktigt föll för spin off albumet Death the high cost of living. Även om seriealbumet är sådär så har det i alla fall en riktigt bra titel enda seriealbumet som jag har i bokhyllan med lika bra titel är Screw Heaven When I die I am going to Mars

Tyvär måste man ha IMDB pro för att kunna läsa mer om filmen på IMDB.

2 comments:

Adam said...

De hänsynslösa ... Amelie ... Pinoccio.
Jag funderar och funderar
men kan inte komma på om det
är bra eller dåligt för en film
att bli beskriven så?

Kan kanske lugna mig tills jag
läst båda albumen + set Stardust med.
Jag känner att jag är ute på okänd mark här.

Fredrik said...

Låter som en film som kan vara vad som helst jag får inte riktigt in Pinoccio dock....Jag har uppdaterat posten nu med lite länkar till karaktärerna i Sandman samt serien The Sandman och Death The high cost of living. För dem som ska ta sitt första trevande steg i serievärlden.